Konfiguracja urządzenia IDD 212

Większość pojazdów poruszających się po polskich drogach posiada komputer pokładowy wraz ze złączem diagnostycznym OBDII. Komputer pokładowy pojazdu gromadzi wiele danych dotyczących pojazdu. Większość z nich może zostać odczytana przez nasze urządzenia i udostępniona użytkownikowi za pośrednictwem portalu Vehicom. Informacje na temat dignostyki pojazdów można zasięgnąć na przykład "TSL". Złącze diagnostyczne OBDII umieszczone jest najczęściej pod kierownicą lub w tunelu pomiędzy przednimi siedzeniami. Dostęp do złącza nie wymaga specjalistycznych narzędzi na rysunku poniżej przedstawiono możliwe lokalizacje gniazd OBDII. "Możliwe lokalizacje gniazda OBDII można sprawdzić na tej stronie internetowej"

Urządzenie IDD

Zużycie paliwa,....

Zobacz

Złącze diagnostyczne

Miejsce do montażu OBDII

Zobacz

SPECYFIKACJA



WSKAŹNIKI STANU

WSKAŹNIK KOLOR STATUS
DIODA- ZASILANIA CZERWONY

ŚWIECI- WŁĄCZONY

SZYBKO MIGAJACY- podłącz do ładowania, niski poziom baterii

WOLNE MIGANIE- urządzenie pracuje, bateria naładowana

NIE ŚWIECI- TRYB UŚPIENIA

DIODA- GSM POMARAŃCZOWY

SZYBKO MIGAJACY- brak karty SIM lub wyszukiwanie sieci

WOLNE MIGANIE- sieć znaleziona

ŚWIECI- nieprawidłowy GSM

NIE ŚWIECI- wyłączony GSM

DIODA- OBD GREEN

MIGANIE- próba połaczenia się z systemem OBD

ŚWIECI- udana komunikacja OBD

NIE ŚWIECI- urządzenie w trybie uśpienia

DIODA- ANTENY GSM/GPRS ZIELONY

MIGANIE- sygnał GPS prawidłowy

ŚWIECI- szukanie sygnału GPS

NIE ŚWIECI- GPS wyłączony

GŁOŚNIK

1 SYGNAŁ- włączony

2 SYGNAŁY- poprawna komunikacja z OBD

3 SYGNAŁY- poprawne zalogowanie

4 SYGNAŁY- przerwanie i zatrzmanie komunikacji z OBD

5 SYGNAŁÓW- wyłączony

6 SYGNAŁÓW- błąd połaczenia z OBD

5 KRÓTKICH SYGNAŁÓW- alarm



PARAMETRY TECHNICZNE

WYMIARY 63mm+50mm+28mm

50g

WTYCZKI

WTYCZKA OBD: 16 PIN

WTYCZKA ANTENY: 1x4 PIN

PAMIĘĆ 2 MB, przechowuje do 24000 pozycji GPS
RODZAJ TRANSMISJI GPRS/SMS
TRYB POZYCJONOWANIA GPS/A-GPS
PROTOKOŁY OBD

SAE J1850PMW

SAE J1850VPW

ISO 9141-2

ISO 14230-4

ISO 15765-4

SAE J1939

SAE J1587/J1708

MOC

NAPIĘCIE: 9-36VDC

ŚREDNIE ZUŻYCIE PRĄDU: < 150[mA] - 13.8[VDC]

MAXYMALNE ZUŻYCIE: < 200[mA] - 13.8[VDC]

W TRYBIE UŚPIENIA: < 10[mA] - 12[VCD]

ZASILANIE BATERII: 3,7[VCD] - 12[VDC]

3-OSIOWY AKCELEROMETR +/-2g +/-4g +/-8g +/-16g
GPS(OPTIONAL)

KANAŁ: 50

CZUŁOŚĆ: -160dBm

DOKŁADNOŚĆ: -5m CEP

ZIMNY(WOLNY)START: < 32s

GORĄCY(SZYBKI)START: < 1s

GSM

CZĘSTOTLIWOŚĆ: 850/900/1800/1900MHz

PROTOKÓŁ: wbudowany TCP/IP

CZUŁOŚĆ: -107dBm 850/900MHz

                  -106dBm 1800/1900MHz

MOC WYJŚCIOWA: Class 4 (2W) 850/900MHz

                                Class 1(1W) 1800/1900MHz

WSKAŹNIK DIODOWY ZASILANIA/OBD/GSM/GPS
GŁOŚNIKI status systemu/wskażnik alarmu
ANTENA GSM - wbudowana

GPS - zewnętrzna

ŚRODOWISKO TEMPERATURA PRACY: -30℃ ~ +70℃

TEMPERATURA PRZECHOWYWANIA: -40℃ ~ +85℃

WILGOTNOŚĆ: 5%~95%



KONFIGURACJA

Przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem należy włożyć do środka zwykłą kartę SIM i wykonać poniższe kroki wysyłając do urządzenia SMS-y konfiguracyjne.

KOMENDA: begin123456

ODPOWIEDŹ: begin ok!

Rozpoczęcie pracy z urządzeniem.

KOMENDA: time zone123456 1

ODPOWIEDŹ: time ok

Ustalenie strefy czasowej niezbędne to prawidłowego odczytu czasu z systemu GPS.

KOMENDA: adminip123456 217.149.242.242 12103

ODPOWIEDŹ: adminip ok

Ustalenie adres IP i portu na który będą wysyłane dane o lokalizacji pojazdu. Podany adres IP jest dotyczy serweru Vehicom.

KOMENDA: Up123456 internet internet

ODPOWIEDŹ: APN ok

Ustalenie nazwy użytkownia i hasła dla punku dostępowego APN.

KOMENDA: APN123456 internet

ODPOWIEDŹ: APN ok

Ustalenie nazwy punktu dostępowego do internetu APN.

KOMENDA: fix040s***n123456

ODPOWIEDŹ: po około 1 minucie i złapaniu pozycji przez urządzenie (mruga zielona dioda) urządzenie przesyła pozycję SMS'em.

Ustawienie czasu wysyania informacji o pozycji co 40 sekund w sposób ciągły.

KOMENDA: less gprs123456 on

ODPOWIEDŹ: less ok

Ustawienie wyłączenie wysyłania pozycji po 5 minutach od wyłączenia zasilania na linii ACC.

KOMENDA: GPRS123456

ODPOWIEDŹ: GPRS on

Włączenie przesyłania danych do serwera Vehicom.


KONFIGURACJA KONTA


Następnie dodajemy pojazd do konta klikając w "DODAJ POJAZD" . Kolejnym krokiem jest przepisanie kilkunasto cyfrowego nr IMEI z urządzenia na stronę www do zakładki konfiguracja.

INSTALACJA

Przed instalacją upewnij się, że urządzenie było uprzednio skonfigurowane. Następnie podłącz antenę GPS z urządzeniem. Antenę należy umieścić poziomo na desece rozdzielczej zapewni to lepszy odbiór sygnału.

Następnie urządzenie OBD zamontuj w gnieździe pod kierownicą, dociśnij i zamknij pokrywę od gniazda. Jeżeli urządzenie uniemożliwi domknięcie pokrywy użyj kabla dołączonego do zestawu.

Ponizej na stronie w PROPOZYCJACH ZESTAWU przykładowa instalacja.



Po włączeniu silnika, urządzenie OBD zaczyna wysyłać informacje GPS i uzyskuje połączenie sieciowe GPRS. Wskazują na to kolorowe diody i sygnały dziwiękowe:

  • Komunikacja OBD- zatrzymanie migania i dwa sygnały dzwiękowe oznaczają prawidłową komunikacje z urządzeniem.
  • GPS- mrugające światło GPS oznacza,że urzadzenie ma swoją lokalizacje.
  • GPRS(połączenie)- wolne mruganie wskazuje, że połączono się z siecią, a 3 sygnały dzwiękowe oznaczają zalogowanie się do serwera.


DANE O POŁOŻENIU

Urządzenie można skonfigurować ze względu na rodzaj wysyłanych informacji. IDD posiada 3 typy:

  • ze względu na odległość
  • ze względu na czas
  • poprzez zmiane kont poruszania
Domyślnie urządzenie wysyła informacje ze względu na podział czasowy.

Ustawienia czasowe mieszczą się w przedziale od 6s do 600s, a ustawienie domyślne to 30 s.Pomiary względem odległości wysyłane są od 50m do 5000m, ustawienie domyślne to 500m.Natomiast zmiana kont poruszania regulowana jest w granicach od 5 do 9 stopni, ustawienie domyślne to 15 stopni.

Można wybrać sobie jedną z tych grup lub kilka. Domyślnie ustawione dane wysyłają tylko po 1 sms-ie, jeżeli tych danych jest juz więcej może to być nawet 5 sms-ów.

Skutkuje to szybkim wyczerpaniem środków na koncie przez pobieranie danych z sieci. Należy, więc dostosować wysyłkę danych do częstotliwości jazdy i potrzeb wysyłania pozycji przez samochód.

Naprzykłd: Mamy włączony komunikat wysyłania informacji ze względu na podział czasowy i odległość, a ich ustawienia to 10s i 500m. Załóżmy, że pojazd porusza się 72km/h (20m/s) i zabraknie nam 25s do 500m, wtedy urzadzenie wyśle informacje z 10


CZYNNIK POŁOŻENIA I PRZYŚPIESZENIA

Urządzenie wysyła sygnał zgodnie ze skonfigurowanym odstępem czasu. Przykładowo przedział mieści się między 200ms-6000ms, domyślnie ustawiony jest na 1000ms.

Natomaist czynnik wysyła od 50 do 100 wiadomości, domyślnie ustawione jest natomiast 100.


DIAGNOSTYKA PARAMERTÓW

Urządzenie zbiera dane diagnostyczne z pojazdu wraz z parametrami ID(PID), w tym prędkość pojazdu, parametry silnika, temperatura, przepływ masowy powietrza oraz informowacje z 10 typów danych PID zgodnie ze skonfigurowanym odstępem czasu. Przykładowo przedział wysyłania danych mieści się od 2 do 600 s, a ustawienie domyślne to 60s. Można ustawić jedna lub kilka grup danych PID w jednej wiadomości. Grupy danych PID w wiadomość mogą być ustawione od 1 do 30, a ustawienia domyślne to 1. Zasugerowana minimalna przerwa na raport PID to 10 s, na przykład, co 10 s z 1 grupa danych PID w wiadomości albo 5 s i 2 grup danych PID w wiadomości.


KODY BŁĘDU

Urządzenie odczytuje i przechowuje kody błędu. Serwer analizuje i przekazuje dane do użytkownika, aby na czas uniknąć poważnych uszkodzeń samochodu.


IDENTYFIKATOR STACJI BAZOWEJ

Urządzenie co 30s informuje użykownika, gdy GPS gubi sygnał.


GPS- TRYB UŚPIENIA

Urządzenie informuje o danych GPS-u zgodnie ze skonfigurownym odstępem czasu w trybie uśpienia. Odstęp czasu waha się w granicach od 10 do 1440 min, a ustawienia domyślne to 60 min.


DODATKOWY RAPORT

Podczas, gdy nie ma żadnego sygnału GSM lub sygnał jest słaby, informacje GPS są przechwywane do momentu odzyskania sygnału. Dodatkowy raport zbiera informacje przez 15 minut od wyłączenia zapłonu.


PRZEBYTY DYSTANS

Każdy raport zawiera informacje o przebytych kilometrach.


ZUŻYCIE PALIWA

Każdy raport zawiera informacje o zużyciu paliwa.


EKO-JAZDA

W rzeczywistym czasie wykrywa złe zachowanie kierowcy: nadmierną prędkość, wydłużony postój, znużenie jazdy. Opcja eko-driving wykrywa ostre zakręty, szybką zmianę pasa.


ALARM

Sygnały alarmowe:

  • Silnik: włączony/ wyłączony
  • Wysokie obroty: 4500r/ min
  • Przekroczenie prędkości: 120 km/h
  • Niskie napięcie akumulatora: 10.5 V
  • Wysoka temperatura silnika : 98 ℃
  • Gwałtowne przyśpieszenie: 0.4 g
  • Twardy hamulec: 0.6 g
  • Ostry zakręt: 0.5 g
  • Szybka zmieniania pasa ruchu: 0.4 g
  • Zderzenie: 1.5 g
  • Nadmierny czas przestoju maszyny: 15 min
  • Znużone prowadzenie: 240 min
  • Holowanie
  • Nadmierna emisja spalin
  • Brak RFID
  • Podłączenie/odłączenie urządzenia


IDENTYFIKACJA KIEROWCY

Opcja ta identyfikuje kierowcę za pomocą karty ID. Po włączeniu silnika karta musi zostać odczytana przez system, urządzenie wysyła co 30s sygnały dźwiękowe, jeżeli karta nie zostanie aktywowana do użytkownika zostanie wysłane powiadomienie.


GOOGLE MAPS

Szerokość geograficzna i długość geograficzna w lokalizacji SMS może być połączone bezpośrednio z Google Maps.


KONFIGURACJA SMS

Użytkownicy mogą konfigurować urządzenie przez polecenia SMS.


TRYB PRACY

Urządzenie obsługuje trzy tryby pracy: samochodów osobowych, ciężarowych i trybu śledzenia(TRACER).

W trybie śledzenia, urządzenie nie obsługuje funkcji diagnostycznych: zużycia paliwa i kilku alarmów w tym wysokich obrotów, wysokiej temperatury płynu chłodzącego i nadmiernej emisji spalin. W tym trybie urządzenie budzi się po wykryciu ruchu przez 20 sekund i przechodzi w stan uśpienia po wykryciu ostatniego ruchu po 3 minutach.


PODSUMOWANIE

Urządzenie przekazuje dane przez GPRS, więc trzeba użyć karty SIM, która pobiera dane GPRS. Należy pamiętać o uzupełnianiu środków na karcie. Nie używaj karty SIM, która jest ograniczona przez region.


PROPOZYCJE ZESTAWÓW

Zestaw IDD-212 z zewnętrznym GPS i przyciskiem "Panic"

W zestawie:
a) Przedłużacz ODBII
b) Urządzenie IDD-212
c) Antena GPS z przewodem











Zestaw IDD-212 z zewnętrznym GPS i czytnikiem RFID

W zestawie:
a) Przedłużacz ODBII
b) Urządzenie IDD-212
c) Czytnik RFID z GPS
d) Trzy karty RFID
e) Przewód łączący urządzenie z czytnikiem


Zestaw IdDD-212

Model IDD 212

Zestaw z czytnikiem RFID

Zobacz
Zestaw IdDD-212

Model IDD 212

Zestaw z czytnikiem RFID

Zobacz
Zestaw IdDD-212

Model IDD 212

Zestaw z czytnikiem RFID

Zobacz










Podłączenie urządzenia

a) z użyciem przedłużacza

Zestaw IdDD-212

Zestaw IDD 212

Montaż urządzenia

Zobacz
Zestaw IdDD-212

Przedłużacz

Używany w przypadku niedomknięcia klapy.

Zobacz
Zestaw IdDD-212

Przedłużacz

Dodatkowo eliminuje ryzyko wypięcia się urządzenia z gniazda.

Zobacz










b) bezpośrednie wpięcie do gniazda

Zestaw IdDD-212

Gniazdo OBDII

Bezpośrednie wpięcie umożliwia dokładniejszy pomiar zużycia paliwa.

Zobacz
Zestaw IdDD-212

IDD 212

Urządzenie należy zabezpieczyć opaskami lub zwykła taśmą.

Zobacz









Podłączenie peryferiów urządzenia

Antena GPS


Zestaw IdDD-212

Antena GPS

Antenę należy podpiąć pod urządzenie

Zobacz










Lokalizacja anteny



a)wewnętrzna
Zestaw IdDD-212

Lokalizacja GPS

Antenę można umieścić w kufrze razem z urządzeniem.

Zobacz
b)zewnętrzna
Zestaw IdDD-212

Sygnał

Umieszczając antenę pod przednią szybą poprawiamy jakość odbioru sygnału.

Zobacz










Czytnik RFID z GPS.


Zestaw IdDD-212

Montaż RFID

Antenę należy podpiąć pod urządzenie.

Zobacz
Zestaw IdDD-212

Lokalizacja

RFID posiada wbudowaną antenę Gps, dla lepszego obioru sygnału montujemy ją na zewnątrz.

Zobacz









Identyfikacja kierowcy

Zestaw IdDD-212

Identyfikacja kierowcy

Czytnik autoryzuje kierowcę za pomocą karty zbliżeniowej.

Zobacz











Logowanie do portalu

Po podłączeniu urządzenia można zalogować się na app.vehicom.pl , gdzie przejrzymy zapisane dane.



Specjalizujemy się w monitoringu gps pojazdów dla flot samochodówych jak i dla indywidualnej lokalizacji gps pojazdów samochodowych lub różnego rodzaju maszyn. Jeżeli chciałby Państwo zintegrować swoją flotę samochodową z naszą platformą gps prosimy o kontakt. Postaramy się wykorzystać posiadane przez Państwa urządzenia gps i znaleźć rozwiązanie optymalne.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej Polityka prywatności